V prejšnji številki Kamničanke je Sabina pisala o bralnem semaforju, ki je temeljna zasnova našega knjižničnega kotička Berem po korakih. Slednjega smo v letu 2015 postavili v sodelovanju s kamniško specialno pedagoginjo in avtorico knjig Katarino Kesič Dimic. Poleg označenega gradiva, ki je primerno za posamezen korak bralnega semaforja, v kotičku najdete tudi informativne zloženke z opisi bralnih korakov in praktičnimi nasveti, ki so kratki povzetki iz knjige z naslovom Priporčnik o branju zgoraj omenjene avtorice. Poleg napotkov, kako pristopiti k učenju branja, lahko v knjigi najdete tudi napotke, če ima otrok pri branju težave.
V članku iz prejšnje številke Kamničanke je Sabina naštela že nekaj kakovostnega gradiva za začetnike branja, zato naj tokrat omenjam le izbrane novosti. Prva, po kateri lahko skupaj z otrokovim prstom potujete od sličice do besede, je zbirka slikopisov avtorice Slavice Remškar z naslovom Kdo je pomagal zajčku? Naslednja, primerna za prvi korak, je slikanica z domiselno preoblikovanimi motivi starih otroških pesmi v sodobne slikopise Baba sede v balon avtorice Barbare Hanuš. Paul Kropp v knjigi z naslovom Vzgajanje bralca (2000) piše o pomenu predvidljivosti prve knjige, ki jo otrok prebere sam. Imeti mora pravilen ritem, ponavljajočo se stavčno zgradbo ali ponovljene verzne sklope (npr. pripev v pesništvu), da laže s pogledom prepozna besede ali izgovarja napisano.
Ko otrok že bolj pogumno potuje od črke do črke, za samostojno branje lahko izbere slikanico španske avtorice Anne Obiols - Subi z naslovom Mamut. Katja si v kratki zgodbi predstavlja kako bi bilo, če bi imela orjaškega velikana za hišnega ljubljenčka. Predlagam tudi tretjo knjigo dogodivščin zvedavega fanta Tarasa avtorja Slavka Pregla z naslovom O fantu, ki je iskal muco. Za suverene bralce malih tiskanih črk pa predstavljam dva naslova priljubljene serije Hej, Jaka! in sicer knjigi z naslovoma Razredna zabava ter Skrivnostni vrt.
Začetniško branje mora biti zabavno. Kropp v svojem priročniku poudarja, da ima otrok veliko časa, da se nauči prepoznavati besede, nasploh pa je to šele prva stopnja celotnega procesa. Za učenje branja ne obstaja čaroben urnik. Vse, kar naj storijo starši in drugi vključeni v učenja branja, je, da otroku z užitkom berejo.
Barbara Petrušić
Fotografija: Daša Keber, Jure Šimunič