Predstavljajte si, da počnete nekaj povsem običajnega, potem pa se v trenutku znajdete sredi trde teme v mrzli in strašljivi jami, kjer vam za vrat kaplja nekaj ogabnega. Kaj boste storili? Zakričali? Otrpnili in si pokrili glavo? Morda boste vklopili lučko na telefonu in skušali ugotoviti, kako se rešiti iz nastale godlje… ampak, samo en napačen korak in … huhhhh! Takšen adrenalin, ki ste ga morda občutili ob branju teh prvih vrstic lahko doživite, če vzamete v roke interaktivno knjigo, angl. gamebook, tiskano knjigo, kjer bralec sam izbira potek zgodbe tako, da branje nadaljuje na točno določeni strani glede na možnost, ki jo je izbral. To pomeni, da bralno pustolovščino lahko uspešno pripelje do srečnega konca, lahko pa za vedno ostane v jami neskončnega labirinta. V glavnem imamo dve vrsti interaktivnih zgodb: prve se z izbiranjem pravilnih in napačnih možnosti zaključijo z enim koncem, pri drugih je mogoče zgodbo končati na različne načine. Zgodbe so praviloma napisane v drugi osebi, tako da bralec prevzame vlogo glavnega junaka in dogodivščino doživlja iz lastne perspektive. Pri slikanici 1001 pravljica Lile Prap je od otroške radovednosti odvisno, koliko pravljic boste našli v njej, v slikanicah Maks in progaste miške in Zaklad skalnih mišk (Marcus Pfister) sta konca dva – dober, če smo se odločili prav in manj dober, če je bila naša odločitev preveč pogoltna ali trmoglava. V zgodbah Stefanie Fabri je v zbirki Vrtavka pred leti izšlo nekaj domišljijskih prigod, npr.: Postala si kraljična, Postala si dobra vila, Postal si kraljevič ali Postal si čarodej. Za bralce 10+ so dobra izbira interaktivne kriminalke iz zbirke Klik, kjer bodo ob branju reševali detektivske primere z naslovi Skrivnostna žoga, Skrivnostna vila ali Skrivnost na internetu. Detektivska sta tudi primera slovenske avtorice Danile Žorž: Primer letečega kovčka in Primer neznanega letečega predmeta. Ljubiteljem domišljijskih dogodivščin predlagam v branje Meč pogube, Piratsko prekletstvo ali Temni kotel iz serije Lov na pošasti – izberi svojo usodo (Adam Blade). Najstniškim bralcem predlagam v branje zbirko Časovni stroj, ki ima samo en konec, ima pa bralec na izbiro različne možnosti, a samo pravilne odločitve ga vodijo do zaključka zgodbe. Zbirka je dragocena predvsem zato, ker poleg tega, da ponuja zabavo, seznani tudi z osnovnimi zgodovinskimi dejstvi od obdobja dinozavrov do vitezov in druge svetovne vojne. Izbirate lahko med različnimi časovnimi obdobji in pustolovščinami, greste na Plovbo z gusarji, postanete Detektiv Scotland Yarda, greste odkrivat Skrivnosti zlatih mest ali na Pot v Avstralijo idr. Držim pesti, da vam uspe priti srečno do konca zgodb, premagati vse zlobneže in rešiti zastavljene uganke.
Sabina Zore,
knjižničarka na otroškem in mladinskem oddelku
Foto: Daša Keber in Jure Šimunič