V avli Knjižnice Franceta Balantiča Kamnik je na ogled razstava likovnih del slikarke Pšenice Kovačič z naslovom PetPat. Avtorica se predstavlja z računalniško oblikovanimi grafikami z motivi živali. Razstava bo na ogled do 28. novembra 2018.
Pšenica Kovačič (1981) je diplomirana slikarka, ki nadaljuje svoj podiplomski študij slikarstva na Šoli za risanje in slikanje, Arthouse. Diplomirala je z odliko iz Vizualnih komunikacij na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje na temo stripa in živalske problematike. Od leta 2004 do 2008 je prejemala štipendijo za nadarjene Mestne občine Ljubljana. Od 17. 10. 2011 ima status samostojne kulturne delavke. Avgusta 2013 ji je Zveza društev slovenskih likovnih umetnikov (ZDSLU) dodelila štipendijo za perspektivno avtorico na področju ilustracije. Marca 2014 so jo sprejeli v Društvo likovnih umetnikov Ljubljane (DLUL, ZDSLU). Živi in dela v Ljubljani.
O simetričnih slikah Pšenice Kovačič
Slovenska ustreznica za simetrijo je somernost. Od nekdaj je privlačila umetnike. Sumerski vzorci, egipčanske poslikave, frize na antičnih templjih, arabski okraski in še bi lahko naštevali. Zato seveda ni čudno, da čar simetrije prevzema tudi sodobne umetnike. Tu je nedvomno tudi za Pšenico Kovačič temeljni vzgib M. C. Escher (1998–1972). Izjemen vpliv nanjo pri vzorčenju pa imata Ivan Vurnik (1884–1971) in predvsem Helena Kottler Vurnik (1882–1962), ki je s simetričnimi detajli opremljala dela svojega moža.
Escher navaja za svoje konstrukcije tri pogoje: geometrijsko mrežo, orientacijo motiva in simetrijo vzorca. Zanimivo je, da ni poznal matematične teorije, ki jo je že leta 1897 zastavil kristalograf Fedorov. Matematično obdelavo sta neodvisna opravila dva para matematikov: Fricke in Klein (1897) ter Nieggel in Polanyi (1924). Temu danes pravijo tlakovanje (teselacija). Tri operacije, ki se pri tem uporabljajo, so premik (translacija – premik celega motiva), vrtež (rotacija – motiv zavrtimo okrog izbrane točke znotraj motiva) in zrcaljenje (refleksija – motiv prezrcalimo preko izbrane osi). Na traku, kjer se vzorec ponavlja le vzdolžno, tako obstaja sedem grup. Na ravnini je z omenjenimi tremi operacijami mogočih 17 grup, ki jih imenujemo kristalografske ali tapetne grupe. Osnova so geometrijski liki, pri čemer so največkrat uporabljeni trikotnik, kvadrat in šesterokotnik. Polpravilna tlakovanja (pravokotniki, paralelogrami, rombi ...) se uporabljajo redkeje. Na matematičnih tekmovanjih za učence in dijake sta tlakovanje ter napolnitev ravnine priljubljeni nalogi, ki zahtevata precej računanja s koti in tudi premisleka.
Vzorci Pšenice Kovačič sledijo predvsem kombinatoriki osnovnih elementov kvadrata in trikotnika, ki tvorita ponavljajoči se motiv mačke. Ravnina deluje estetsko čisto s premiki pozitiva in negativa. Večinoma gre za dvobarvna tlakovanja ravnine. Izjemna ekonomičnost v uporabi barv in likov kaže na strogost ter disciplino ustvarjalke, saj z minimalizmom izraža kompleksne estetske konstrukcije, ki s svojim ponavljanjem vzbujajo občutke neskončnosti.
Vzemite si čas. Kmalu boste razkrili elemente, nato njihovo organizacijo in na koncu še smisel. Ploskev postane vhod mišljenju. Dobrodošli!